Thursday 24 November 2011

Jangan Menulis Tajuk Cara Jadi Jutawan

Ada satu tajuk yg boleh buat untung tetapi sebenarnya blh dikategori sbg 'berpura-pura tidak menipu'. Sbg seorang yg sudah lama berkecimpung dlm dunia penerbitan, penulisan dan pengedaran, saya nasihatkan kpd penulis2 baru yg nak buat duit janganlah tulis buku yg mendedahkan cara nak jadi jutawan.

Anda boleh menulis tajuk tersebut tetapi pastikan anda juga seorang jutawan dan kemukakan bukti-bukti anda jutawan, bukannya bergambar dgn kereta2 mewah milik orang dan mempamerkan duit2 RM50 yg banyak dipegang oleh anda di dalam buku anda. Ia tidak bijak.

Seorang jutawan sebenar adalah orang yg mampu mempamerkan geran kereta mewah dgn namanya sendiri, geran beli rumah banglo atau buku akaun yg tertera nilai 1 juta berserta namanya yg tidak dipadam.

Tetapi jika nak tulis juga, tulislah tajuk Cara Cari Duit, Cara Buat Duit atau sewaktu dengannya. Cara Cari Duit berbeza maksudnya dengan Cara Jadi Jutawan.

Cara Cari Duit maksudnya anda kemukana cara dapatkan duit walaupun sebulan RM300 tetapi Cara Jadi Jutawan bermaksud anda sudah ada RM1 juta selepas melakukan sesuatu perkara yg anda cipta sendiri.

No comments:

Post a Comment