Wednesday 9 July 2014

Motivasi Berhenti Kerja Kerajaan



Di sini saya ada terjumpa satu blog yg menceritakan bagaimana beliau berhenti kerja kerajaan. Blogger ini seorang arkitek bertauliah dan masih muda.

Dalam artikelnya, saya amat tertarik dengan satu perenggan yang berbunyi ;

"Akhirnya saya menguatkan hati menaip surat perletakkan jawatan dan ia berkuatkuasa pada 10 hari selepas nya. Sememangnya saya dikenakan bayaran ganti rugi bersamaan sebulan gaji. Tapi saya sanggup asal ia dapat membeli kehidupan saya semula. Agar pulih seperti sediakala."

Ia perenggan yang menyentuh hati saya kerana saya juga berniat begitu ketika berhenti kerja dulu. Walaupun saya berjawatan pemangku pengetua tetapi kesibukan kerja telah meranapkan masa lapang saya bersama keluarga.

Banyak info yg boleh anda baca dr blog ini, silalah lawati.

http://khairunnisahamzahara.blogspot.com/2013/06/letak-jawatan.html 

No comments:

Post a Comment