Saturday 23 April 2016

Bos Perempuan Lebih Cerewet?

Di dalam perkhidmatan kerajaan, kita sering terdengar rungutan para pekerja tentang bos-bos mereka. Ada macam-macam perkara yang dirungut dari hal besar hinggalah hal sekecil semut.

Antara perkara yang paling pelik saya dengar ialah bos perempuan di satu jabatan yang selalu marah-marah bila ada staf perempuan berpakaian cantik atau blink-blink. Apabila pakaian yang cantik menjadi bahan untuk marah, ia sangat pelik.

Akhir sekali, setelah diteliti barulah saya ketahui, bos tersebut marah-marah kerana dia tidak suka staf-stafnya lebih cantik penampilan lebih darinya. Ini memang pelik.

Pada saya, selagi staf perempuan tidak memakai pakaian yang mendedahkan aurat, itu dah kira bagus. Jika pakaian cantik, pelanggan yang datang berurusan di pejabat pun agak selesa apatah lagi jika perkhidmatan juga baik.

Setakat yang saya selidik dari rakan-rakan, staf-staf perempuan di mana-mana jabatan pun tidak suka jika bos mereka PEREMPUAN.

Saya dapat simpulkan;

"HANYA PEREMPUAN MENGENALI PEREMPUAN"

1 comment:

  1. Halo,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel untuk memohon dan mendapatkan pinjaman segera: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete