Thursday 9 August 2012

KItab2U: Himpunan Kitab-Kitab Untuk Penulis Buku



Ada satu ebook yang sangat baik untuk penulis-penulis buku agama iaitu e-Kitab yang mana melalui syarikat ini anda dapat menjimatkan masa mencari kitab-kitab turath berbahasa Arab ketika melakukan penulisan.

Untuk belian ebook kitab-kitab yang berjumlah 10,000 naskah ini, anda dapat jimat wang kerana tidak mungkin kita dapat memiliki 10,000 kitab yang berjilid-jilid di rumah kita. Perisian e-Kitab ini akan memudahkan penulis-penulis buku agama dalam melakukan dakwah penulisan.

Keterangan lanjut, sila rujuk www.kitab2u.com.

Saya cadangkan kepada penulis-penulis buku agama, agar membeli e-kitab ini kerana ia akan memudahkan kerja salinan ayat-ayat kitab. Anda tidak perlu lagi menulis semula ayat yang panjang-panjang. Dengan cara ini, ia akan mempercepatkan penulisan anda.

Sebelum memiliki e-Kitab ini, saya selalu membeli kitab-kitab arab import. Ada setengah ejen jual mahal dan ada yang murah. Contohnya, kitab Hadith Sahih Muslim berjumlah 10 jilid berharga lebih RM300.00. Itu belum lagi masuk hadith bukhari, tafsir-tafsir dan lain-lain.

InsyaAllah, pembelian e-Kitab ini memudahkan penulis-penulis buku dan editor melakukan kerja-kerja mereka.

No comments:

Post a Comment